:: CORVINUS MAGYAR OSZTRÁK BARÁTI KÖR ::
beszámolók 2005>>
elérhetőség>>

2009. december. 19. Karácsonyi évadzáró ünnepség a Szélmalom étteremben

"Szép Tündérország támad föl szívemben Ilyenkor decemberben. A szeretetnek csillagára nézek, Megszáll egy titkos, gyönyörű igézet, Ilyenkor decemberben." Ezt az "igézetet" erősítette fel bennünk a szépen feldíszített terem, a plafonig érő csillogó fenyőfa, az ünneplőbe öltözött társaink kedves mosolya, a szép zenei, és irodalmi műsor. Fodor Gábor fuvolaművész, és zenésztársai Halmos Erika zeneiskolai tanár, Kiss Renáta, és Faragó Dóra fuvolások, valamint Almási Melinda próza-és versmondó előadása. Titkárunk megköszönve az ünnepi műsort, egy kis ajándékkal, virággal kedveskedett az előadóknak. Ezután hagyományainkhoz híven ajándékot kaptak a Corvinus Kör munkáját segítő tagtársak, valamint mindazok, akik rendszeresen részt vesznek a "soproni séták, túrák" programjain. A Kör tagsága is megköszönte titkárunk munkáját, virággal, és nagy tapssal. Jöhetett az ünnepi ebéd, a vidám csevegés, vagy épp a meghatódottság könnyei. Közben kint megállás nélkül havazott, de benn barátságos meleg, csodaszép fenyőfa, társak, barátok szeretete. És valahol csak kétkedő beszédet Hallok, szomorún nézek, A kis Jézuska itt van a közelben, Legyünk hát jobbak, s higgyünk rendületlen, S ne csak így decemberben." /Juhász Gyula: Karácsony felé/

2009. december 12. Kirándulás Tulln-Lilienfeld útvonalon

Az év utolsó buszos kirándulásának első állomása a Duna jobb partján fekvő Tulln volt. Közös sétát tettünk a városban, megtekintettük a látnivalókat: a középkori városfalat, a Szent István templomot, a csontkamrát, majd lesétáltunk a szépen parkosított Duna partra. Itt áll az Attila szoborcsoport, mely a Niebelung énekben leírt találkozást jeleníti meg Attila fejedelem, és Krimhilda között. Azután a nemrég átadott, felújított Fő térre mentünk, ahol szabad időt kaptunk, amit ki vásárlással, ki kávézással, ki a tér szépségének csodálatával töltött.

Lilienfeld kolostorának megnézése következett a programban. Szép, hegyes tájakon haladt a buszunk, a hegyeket már hó borította. Mi is hóesésben érkeztünk meg. Helyi idegenvezető mutatta be a kolostort, a templomot és a könyvtárat.

Hazafelé még megálltunk Kismartonban, ahol bekapcsolódtunk a karácsonyi vásár forgatagában.

Nagyon hangulatos, szép kiránduláson vettünk részt.

2009. december 6. Ügyelet a kulcsos háznál

Mikulás napon, hideg téli időben jutott ránk az ügyelet teljesítése. A Tolvaj-ároki kulcsos háznál mégis szép számmal jöttünk össze. Kis idő múlva a Mikulás is megérkezett. Azután a férfiak tüzet raktak, mellette melegedtünk, szalonnát sütöttünk. Jó volt a jó levegőn, jó társaságban eltölteni az időt.

2009. december 5. A 2009 évi Mikulás ünnep a Juventus étteremben

Olyan szép napsütéses délután készülődtünk az összejövetelre, hogy inkább Őszapót várhattuk volna, mint a Télapót. Az étteremben kellemes meleg, zsongás, üdvözlések, mosolyok, és az egymás iránti figyelem, kedvesség számtalan más megnyilvánulása látszódott. Egyszer csak elcsendesedtünk, mert a Mikulás jelent meg a nagy puttonyával. Szeretettel köszöntött bennünket, és amikor meggyőződött, hogy jó helyen jár, rögtön a kirándulásokról érdeklődött, és mi nagyon bizonygattuk, hogy túráztunk, túráztunk! Kérésére vidáman elénekeltük, hogy: "Télapó itt van, Hó a subája, Jég a cipője, Leng a szakálla, Zsák, zsák, teli zsák, Piros alma, aranyág." Megkaptuk a kis csomagokat, és örültünk, hogy most nem volt virgács! Mikulásunk megígérte, ha szeretnénk, akkor eljön a következő évben is. Természetesen mi lelkesen kértük ezt. Finom vacsorát kaptunk az étteremben, ittunk is egymás egészségére, jót beszélgettünk. Szívélyesen köszöntünk el egymástól, a díszkivilágításban ragyogó utcán még velünk volt az együttöltött este melege.

2009. november 21. Brennbergbánya-Magasbérc kilátó.

Sűrű ködben indultunk túrázni ezen a reggelen. Kicsit a hangulatunk is kissé "ködös" volt. Biztosan az időjárásnak köszönhetően csak "kiscsoportos" túrázás volt. Brennberbányáról elindulva először az ausztriai Ilona aknához érkeztünk. Itt megtekintettük az előző napokban átadott emléktáblát. (A vasfüggöny áldozatait.) Majd tovább indultunk Magasbérc felé. Ekkorra már kisütött a nap. Szép volt az erdő, és nagyon sok turistával találkoztunk. A kilátónál előkerültek az elemózsiák és az innivalók. Jót pihentünk és élveztük a szinte tavaszi napsütést. Ismét jól éreztük magunkat. Jó volt együtt lenni.

2009. november 14. Libaebéd Balfon

"Jó urunk, Márton, hadd vigadjunk egy kicsit Tiszteletedre és az akaratod szerint. Legyen bor kupáinkban, sok lúd az asztalon Sütött, főzött ludak, de egy egész halom!" Ezt figyelembe véve a "libajárattal" ismét a balfi Panoráma étterembe utaztunk hogy hagyományos libaebédünket elfogyasszuk. A megszokott hatalmas adagok vártak bennünket, finom combok, mellek, mely után megkóstoltuk az új bort is. Kellemes, jó hangulatú ebéd után tértünk haza.

2009. november 7. Túra a Fehér Dániel forrás-Béke-kilátóhoz

A Corvinus Kör természet szerető tagjai ismét túrázni indultak a brennbergi Béke-kilátóhoz. A gyönyörű őszi színekben pompázó erdőben örömmel bandukoltunk felfelé a hegyre. Lassan sétálva, meg-megállva csodáltuk a tájat. Beszélgettünk és fényképeztünk. Az idő gyorsan elszállt, így visszafordultunk, és kedves tagtársunk, Rennerné Tóth Mária meghívásának eleget téve betértünk a görbehalmi csoda szép hétvégi kertjébe. Előkerült a szalonna, tepertő, zsír, kenyér és természetesen a borocska is. Nagyon jól éreztük magunkat Ezúton is köszönjük a szívélyes vendéglátást. Ismét nagyon jó volt együtt lenni.

2009. október 31. Gyertyagyújtás a Bánfalvi Hősi temetőben

Mint minden évben, az idén is délután 5 órakor találkoztunk az Erzsébet kert bejáratánál, és felgyalogoltunk a Hősi temetőhöz. Az I. világháborús emlékműnél elhelyeztük, és meggyújtottuk mécseseinket. Egyik tagtársunk elmondta Ady Endre "Halottak napján" című versét. Halottja van mindannyiunknak, Hisz percről-percre temetünk, Dobjuk el a tettető álcát: Ma gyásznap van, ma sírhatunk! A temetőben már mindenfelé égtek a mécsesek, gyertyák, mint pici manók lámpásai. Mécseseket gyújtottunk útközben még a német, magyar, orosz katonák emlékére is, akik a II. világháborúban estek el. Kegyeleti utunk végeztével a csípős hidegben kicsit fázva, de lelkünkben megnyugtató érzésekkel köszöntünk el egymástól.

2009. október 23. Rotary séta

Ez évben is gazdag programmal került megrendezésre a Rotary Club által kezdeményezett hagyományos séta. A lokálpatrióta soproniak nagy számban vettek részt a szép napsütéses vasárnap délelőtt a különböző felekezetek templomainak megtekintésében. Itt rövid ismertetőt hallhattak róluk. A papréti zsinagóga sokak számára teljesen ismeretlen volt. Grászl Bernadett művészettörténész ismertette az épület történetét. A séta jó hangulatban barátságos beszélgetések közben fejeződött be az Erhardt pincében.

2009. október 21. Nagy Alpár előadása

Nagy érdeklődéssel vártuk a zenei programot a zsúfolásig megtöltött teremben. Évfordulókhoz kapcsolta Nagy tanár úr az előadásának fonalát, nem felejtkezve meg a soproni vonatkozásokról sem. G. F. Händel Tűzijáték szvitjéből két tételt hallgattunk meg, majd J. Haynd: A teremtés oratóriumából a záró részben gyönyörködhettünk. Üdítően hatott a Napszak szimfóniából a Reggel első tételének meghallgatása. Takács Jenő modern művével is emlékeztünk Hayndra. 1829-ben megalakult városunkban a Soproni Zeneegyesület. Október 22-e Liszt Ferenc születésnapja, rá Takács Jenő "Liszt sírja" című művével emlékeztünk. A zenedélutánt titkárunk kedves szavakkal, és egy kis ajándékkal köszönte meg. A szép estét a név-és születésnaposok köszöntésével fejeztük be.

2009. október 17. Kirándulás Mariaschutz-Semmering útvonalon

Gyönyörű, itt-ott hófödte hegyek között érkeztünk Mariaschutz középkori templomához. Megtekintése után a rendkívül népszerű kirándulóhelyre indultunk, Semmeringet vettük célba. A felvonók nem működtek, igy 6 km-es gyalogtúrát tettünk az elegáns villák és szállodák övezte környéken a bécsiek régóta kedvelt üdülőhelyén, majd a Neunkirchen-i városlátogatás után kellemesen elfáradva érkeztünk vissza Sopronba.

Képek a kirándulásról

2009. szeptember 26. Túra: Fehér Dániel forrás-Bánfalva.

Ragyogó napsütésben indultak a túrára a Corvinus Kör sétálni vágyó tagjai. A Fehér Dániel forrástól a jelzett úton haladva Bánfalva felé. Gyönyörű erdő, jó levegő és remek hangulat. Minden jól ment addig, míg ketté nem vált az út. Ott elbizonytalanodtunk, hogy melyik utat válasszuk. Úgy döntöttünk, hogy a baloldali a szimpatikusabb, így arra indultunk. Szép kertek és vikendházak között vitt az utunk. Egyszer csak megérkeztünk a faluba, természetesen nem volt nagyon ismerős, megkérdeztük, hogy hol vagyunk. Kiderült, Ágfalvára érkeztünk. Igy tovább indultunk a kerékpár úton Bánfalvára. Megérkezve finom lángossal és egy pohár borral jutalmaztuk meg magunkat. Igértük, hogy ezt a túrát megismételjük. Jó hangulatban váltunk el egymástól.

2009. szeptember 23. Dr. Winkler András előadása

A szeptemberi klubfoglalkozásunkon dr. Winkler András tartott előadást verseiről. Elmondta, hogy különböző cetliken, határidőnaplóban gyűjti a gondolatokat. A gondolatokból akkor lesz vers, ha zenélnek. 11 kötetet adott ki, melyek között egy német nyelven jelent meg. Mesélt a verses köteteiről, hol keletkeztek, milyen korszakot ölelnek fel. A két utolsó: A költő vére és a Rágottvégű ceruzák. Felolvasott ezekből néhányat. Műfordítással is foglalkozik. Többek között Krisztián Morgenstern, és Hermann Hesse verseit fordította. Az előadás után verses köteteit dedikálta.

2009. szept. 12 Kirándulás Hinterbrühl-Baden-Wr. Neustadtba 2009. szept. 12

Sűrű erdő közepében festői környezetben 325 m magasan fekszik Hinterbrühl. Természeti érdekessége a tavas barlang, amit mi is megnéztünk. Gipsz bányászat folyt, majd a talajvíz betört, elárasztotta a barlangot és így alakult ki a mai tavas barlang. A II. világháború idején a talajvizet kiszivattyúzták és az SS Heinkel -Salamander repülőgépeket gyártott ott. Ma csónakokkal bejárhatók a járatok.

Baden gyógyfürdőiről híres, melyek a forrásokra épültek. Hatalmas parkkal, szórakoztató objektumokkal rendelkezik és nagyon kedvelt üdülőhely ez által. Nyaranta Ferenc császár itt tartotta udvarát. Beethoven itt írta a IX. szimfóniát. Csodálatos barokk épületei vannak.

Wiener Neustadt Bécs elővárosa. Sokat szenvedett a város. Mátyás király innen ostromolta Bécset. Itt végezték ki a Wesselényi összeesküvésben vétkes Zrínyi Pétert és Frangepán Ferencet. A várbörtönben raboskodott II.Rákóczi Ferenc. 1600-ban épült a városháza és Szentháromságszobor. Mária Terézia itt alapította a tiszti nevelőintézetet, Militärakademie-t. A várat 1200-ben építették a Babenbergek /Oroszlánszívű Richard váltságdíjából/. A négy toronyból már csak egy van, a Rákóczi torony, ma múzeum van benne. Számos műemléket csodáltunk meg, felsorolni is nehéz lenne. A nap végére így szép élményekkel tértünk haza.

2009. augusztus 29. Kirándulás a Hohe Wandra

Hiába jelezte a meteorológia a változást, nem hihettük el, hogy a 30 fokos délutánt követő napon esőben, felhőben, 12 fokban túrázunk a kb. ezer méteres magasságban! Pedig így történt! A reggeli helyzetet látva, először Bécsbe tettünk egy kis körutat, hátha elvonul az alatt a front! Nem így történt! A város szélén kicsit megálltunk, mozogni, kávézni. Ezután irány a Naturpark Hohe Wand! Kicsit reménykedtünk, szakadozgató felhőzetet is látni véltünk. A táj még ebben a hideg, párás, esős időben is csodálatos volt. Rövidesen megpillantottuk a Hohe Wand fennsík óriás tömbjét, azokat a merőleges sziklafalakat, ahonnan később lenéztünk, de ahova először fel kellett jutni! A fizetnivaló volt a kisebb probléma, nagyobb a keskeny, hajtűkanyaros, meredek út. Egyik oldalt szikla másikon a szakadék. Sikerült! Fenn jött a beöltözés, s elindultunk a felhők közt. A vadas park állatai is inkább egymást melegítették, nem jöttek hozzánk. 800-1000m. magasságban több lakó és turistaház található itt, valamint templom, barlang, gyermekjátszó, állatsimogató, múzeum, kilátók. Az idő csak annyit engedett számunkra, hogy a fennsík széléről kitekintsünk a tájra. A panoráma nagyszerű volt, a zöldnek most a sötét, haragos változataiban gyönyörködhettünk. Fürgén haladtunk visszafelé a meleget, és biztonságot jelentő buszhoz. Megállapítottuk, ide vissza kell jönni, mert sok élményben lehet részünk napsütéses időben!

2009. aug. 23. Operaelőadás St. Margarethen

A Rigoletto utolsó előadását tekintettük meg ezen az estén. Szinte hagyománnyá vált, hogy az alig egy évtizede működő, és egyre gazdagodó, fejlődő nyári "Operaház" előadásaira elmegyünk. Az idén sem csalódtunk, a hely kínálta lehetőségekhez nagyszerűen kapcsolódó díszletek között, neves énekesek előadásában, csodálatos estét élvezhettünk Giuseppe Verdi megrendítően szép muzsikája által. Az előadás végén tűzijátékkal kedveskedett a rendezőség nekünk. Bár ötezer néző volt a helyszínen, mégis gyorsan, szervezetten hagyhattuk el, és találtuk meg a buszunkat, s éjjel 1órakor már Sopronban is voltunk. Már tudjuk, hogy jövőre Mozart Varázsfuvolája lesz műsoron. Megnézzük!

2009.július 26. Mörbisch

A My fair Lady előadásán volt ismét a Corvinus Kör. Csodálatos előadásban volt részünk. Mindig lenyűgöz bennünket az a hatalmas viziszinpad. Több mint hatezer nézőt befogadó nézőtér. No és az előadás után a gyönyörű szinekben játszó tűzijáték. Egyszóval csodálatos estünk volt.

2009. július 25. Túra Schattendorf-Ágfalva-Sopron útvonalon

Kissé borult volt az idő reggel, mikor elindultak a Corvinus Kör sétálni vágyó tagjai. Mondhatnánk az állandó 15 fő! Éppen kirándulni való idő volt, hol beborult, hol a nap sütött. A Somfalvi úton mentünk végig, elég hosszúnak tűnt, de egy-egy hatalmas tócsa kikerülése kalandossá tette utunkat. Megérkezve Schattendorfba, megnéztük a templomot végig sétáltunk a Fő utcán, készítettünk egy-két csoport képet. Majd megpihentünk és falatoztunk a hátizsákunkból. Ismét útra keltünk, és most már a rövidebb utat választottuk. Irány Ágfalva, ott buszra szálltunk és jó hangulatban, kissé fáradtan mindenki hazafelé vette útját. Jó volt ismét együtt lenni!

2009. július 13-18. Lengyelországi kirándulás.

A Corvinus Kör minden évben kirándul pár napra valamelyik országba. Idén Lengyelország volt az úti cél, mégpedig Dél Lengyelország. Voltunk Krakkóban, Auschwitzben. Felkerestük Limanowát, ahol az I.világháborúban elesett osztrák és magyar tüzérek sírjai találhatóak. Meglátogattuk II. János Pál pápa szülővárosát, Wadowicét, és a híres zarándokhelyeket, Kalwaria Zebrzydowskát és Czestochowát. Sok természeti szépséget és érdekességet láttunk a Wielicka-i sóbányában, az Ojcówi Nemzeti Parkban, valamint a Pieniny-hegységet kettészelő Dunajecen, ahol tutajoztunk is.

Árva vára

Ebédlőnk a szállodában.

Csoportunk útközben hazafelé

2009. július 11. Kelta ünnep

Sopron városában immár 4. éve hagyomány a Várhelynél megrendezett Kelta Ünnep, melyen a Corvinus kör lelkes csapata is részt vett. Jó levegőn, szép időben gyalogoltunk a tett színhelyére, ahol már sok érdeklődőt találtunk. Sültek, főttek a kelta ételek, folyt a sör a szintén kelta csapolóból. Dr. Gimesi Szabolcs mese formájában ismertette meg az ott lévő embereket és gyerekeket kelta történetével, ám nem tért ki a fejlett kézműves iparra (idő hiányában), hogy hogyan is készült a sörcsapoló abban az időben. Kelta öltözékben bemutatásra került az akkori harci technika, mellyel felvették a harcot a rómaiakkal. Bátor jelentkezők részt is vehettek a küzdelemben, melyért a végén jutalomban részesültek. A gyerekek is nagyon élvezték. Fontos, hogy a program megmozdított jó néhány soproni családot, még a szomszédos Ausztriából is jöttek néhányan. A program további részében élvezetes skót dudásokat hallgattunk megcsodáltuk a jellegzetes skót öltözetüket. Jókat ettünk, ittunk és elindultunk hazafelé, még mindig élvezve a jó időt, a csodás természetet, egymás társaságát. Emlékezetes napunk és jó túránk volt.

2009. június 24. Dr. Tóth Imre előadása

2009.június 24-én a Corvinus kör tagjainak dr. Tóth Imre múzeumigazgató egy rendkívül színvonalas előadást tartott a diplomáciáról és szerepéről, mely röviden összefoglalva a következő. A diplomácia célja az állam földrajzilag, történelmileg és gazdaságilag meghatározott érdekeinek érvényre juttatása. A diplomaták igyekeznek erőszak alkalmazása és a partnerek megsértése nélkül az országaiknak a legmegfelelőbb helyzetet kialakítani. Az ókorban és a középkorban ez a tevékenység legtöbbször un. "követjárás" volt, használták a diplomáciai titkosírást ezekben a korszakokban. Állandó jellegű diplomáciai képviseletek Európában az újkor elején alakultak ki. A modern diplomácia az ókori görögöknél alakult ki,, ők hírnököket alkalmaztak és ők hozták létre az első diplomáciai irattárat. Róma és a középkori Európa elsősorban jogi téren járult hozzá a fejlődéshez. A középkor végefelé a pápai diplomácia játszott vezető szerepet. A pápa maga is többször döntőbíróként lépett fel. A pápai legátusok és nunciusok adták a mintát a világi uralkodóknak ahhoz, hogy a saját rendszerüket hogyan alakítsák ki. Kiterjedt diplomáciája volt Itáliának. Létrejöttek az első rezidens követségek, a követeknek jelentéstételi kötelezettségeik voltak. XIV. Lajos uralkodása alatt az arisztokrácia kiváltsága lett a diplomácia, és ekkor a francia lett a hivatalos nyelv. Később /18.században/ a diplomaták arra törekedtek, hogy megmaradjon az erőegyensúly az 5 nagyhatalom, Anglia, Franciaország, Ausztria, Oroszország és Poroszország között. A XIX. században a kormányhivatalokba helyeződött át a hatalom. Királyok már nem voltak.A diplomácia képét megváltoztatta a hírközlés és a közlekedés. Az előadás végén titkárunk Korsch Ildikó megköszönte az érdekes és értékes beszámolót, majd bízva a jövőbeni ismételt találkozásban megköszönte a részvételt.

2009. június 20. Nagyvázsony-Hegyestű-Káli-medence Autóbuszos kirándulás

Időjárás, időjárás ki tudsz velünk babrálni! Az nem lehet, hogy a pénteki 30 fok után szombaton 15fok eső, vihar legyen! Lett! Mégis szerencsésnek mondhatjuk magunkat, mert programunk jelentős részét szárazon végrehajthattuk! Kellemesen, telt házzal, egy pihenővel utaztunk Nagyvázsonyig. Bakony alján, Balaton-felvidék kezdetén sok szépségre tekinthettünk rá. Nagyvázsonyban természetesen a legfőbb látnivalót, a várat hódítottuk meg. A Kinizsi vár lovagtornyába korunkat meghazudtoló bátorsággal mentünk fel. A magyar királyokról készült kiállítást is megtekintettük. Az élethű viaszfigurák, korhű ruházat érdekes volt. Feltűnő volt, hogy mennyivel alacsonyabbak voltak akkor az emberek, mint manapság. Innen Hegyestűre mentünk, közben csak rátekintettünk a Káli-medence kőtengerére, ami nem más, mint a Pannon-tenger aljzatának maradványa. Hegyestű, 337m magas hegy, melynek északi felét az egykori kőbánya lefejtette. Ez a hegy 5-6 millió évvel ezelőtt működött bazaltvulkán maradványa, a megdermedt láva sokszögletű, függőleges oszlopok ezreiben vált el. A látványa nagyon lenyűgöző, állítólag európai viszonylatban is ritkaságnak számít. Természetesen, most meg a hegyet hódítottuk meg, veszélyes a lépcsősor, ezért is kaptuk a felszólítást: túracipőben kell menni! Az időjárás még veszélyesebbé tette, sötét felhők, hideg viharos szél fújt. Nem is tudtunk sokáig gyönyörködni a panorámában, pedig a Balatont, és a Balaton- felvidék hegyeit lehet látni. Szép napos időben ez káprázatos lehet! A hegy lábánál geológiai bemutató hely van. Badacsonyba ugrottunk le egy kis halra, borra, de már itt, lezúdult az égi áldás! Hazafelé tartva még megálltunk Kékkút határában lévő, a bizánci Theodóra császárnő kedvenc italát adó, őróla elnevezett savanyúvíz forrásnál. Ahogy közeledtünk hazafelé, úgy lett egyre világosabb, barátságosabb az idő, bár a kedvünk "világos" volt az egész kirándulás alatt!

2009. június 13. Túra a Bögre-forráshoz

Mint egyébkor, most is csapatunk a Lővér Szállótól indult a Bögre-forráshoz. Az idő igazán kedvezett a jó, igazi sétához. Végig mentünk az Ojtozi sétányon, majd az erdőn át a Bögre-forrás végcélhoz. Szép környezetben lehetőség van arra, hogy szalonnát süssenek az arra kirándulók. Mi most csak az elemózsiát ettük meg jó ízűen, melyből a szúnyogokat is megkínáltuk. Kivételesen engedélyeztük túratársunknak a cigarettát, hogy a füst segítségével a nem kívánatos vendégeket elüldözzük. Ám gondoltunk egyet, inkább elindultunk visszafelé és gyönyörködtünk az erdő szépségeiben. Jót sétáltunk, beszélgettünk, élveztük ezt a túrát is.

2009. június. 07.Kulcsos házi ügyelet

Ma ügyeletesek vagyunk a kulcsos háznál! Mi busszal mentünk, de kis csapatunk lelke, Korschné Ildikó, és szakácsnőnk, Varga Jánosné, Hugi, és kis unokája, Benedek már várt bennünket. Ő 4 éves, neveljük a jövő turistáját! Az egyetlen napirendi pont: halászléfőzés. Igaz, mi a végeredményt élveztük, nem tevékenykedtünk. Létszámunk 15 fő volt. Ildikó finom kenyérrel, süteménnyel kényeztetett bennünket. Hugi már előző nap nagyon szorgalmas volt. Feldarabolta a halat, a krumplit, gyúrta, metélte, kifőzte a tésztát. Nagyon jól sikerült! Jókat beszélgettünk, nevettünk. István még gombát is talált. Feltöltődtünk! Testünknek-lelkünknek kellemes vasárnap volt. 14 óra körül kicsit fájó szívvel elbúcsúztunk egymástól.

2009. május 23. Fehér Dániel forrás-Brennbergbánya.

Szép napsütéses időben indultunk kirándulni Brennbergbe. Görbehalom felső megállójánál szálltunk le a buszról. Innen indultunk, egy belső erdei úton Brennberg felé. Nagyon jó hangulatban, beszélgetve, sétánk hamarosan elérte célját a brennbergi főtérre,vagyis a templomhoz érkeztünk. Itt megpihentünk. Ettünk, ittunk finom kávét és jót beszélgetve fényképezkedtünk. A finom napfürdőben sütkéreztünk. Majd ugyanazon a kényelmes úton indultunk visszafelé. A Tolvaj-ároknál szálltunk buszra. Nagyon jó volt ismét együtt lenni.

2009. május 20. Dr. Kárpáti György előadása

Ezen a kellemes májusi délutánon is örömmel gyűltünk össze Doktor Úr vetítésére, amit már egy éve előre megígért, mert tudtuk, hogy érdekes, izgalmas, értékes látnivalóban lesz részünk. Ebben az évben lesz 20 éves évfordulója a Páneurópai Piknik eseményeinek, így ehhez kapcsolódóan a Doktor Úr "Határtalan történet" című alkotását tekinthettük meg. Bevezetőben még elmesélte, hogy nagyapja útlevelét megtalálta, melyben a nagymama képe is ott volt, ez adta az ihletet a film indításához, és a nagyapja zenéjét tette alá. A következő részben a Doktor Úr igazolványképei mutatták az idő múlását. Képeket láttunk Sopronról, a vasfüggönyről, majd abból a filmből, amit 1964-ben diákként forgatott. Elérkeztünk 1989. aug. 19.-éhez: Páneurópai Piknik, a nagy áttörés! Történelmet írtunk! A színhelyen ma emlékpark van, ennek képeit is láthattuk, majd azokat a személyeket, akik meglátogatták e parkot, így: Antal József, Habsburg Ottó, Tőkés László, Horn Gyula. Változás Magyarország életében: 2004. május 1.-vel az Európai Unióhoz csatlakozás képei. Egy NDK-s családot is bemutatott, akik itt mentek át a határon a szabad világba. Lehet, hogy a következő film róluk fog szólni. Kárpáti Doktor Úr egy másik filmjét is levetítette, amely Ő, és barátainak búvárkodásáról szólt. A vetítést követően titkárunk Ildikó egy kis ajándékkal köszönte meg az előadást. Klubdélutánunk a hagyományos módon folytatódott.

Sümeg-Zalaszántó-Zalaegerszeg: autóbuszos kirándulás 2009. május 16.

Ragyogó májusi reggelen örömmel vettük birtokba helyünket a buszon, s már indult is a szokásos beszélgetés, kivel mi történt az elmúlt találkozás óta. Közben egy kis csipegetés, nassolgatás. Sümegen most nem a vár volt a célpont, hiszen ott már többször is voltunk, hanem a településen található római katolikus plébániatemplom, ahol látható a magyarországi barokk falfestészet egyik legnagyobb alkotása. Az egész templomot Franz Anton Maulbertsch festette ki, oly módon, hogy a templom egy hatalmas festménnyé vált. 1757-ben látott neki tanítványaival a munkának. Az újszövetség történetét ábrázoló festmények falakon, fülkéken, mennyezeten. A fali képek hatása miatt e templomot a magyar rokokó Sixtusi kápolnájának is nevezik. A templom előtt csoportkép készült.

Irány Zalaszántó, ahol a buddhista Béke Sztupát tekintettük meg az Emberi Jogok Parkjában, amit 1993-ban avattak fel. Sokunk most először találkozott buddhista kegyhellyel, megilletődötten jártuk körbe a sztupát, az arany Buddhánál fotóztunk, a parkban megpihentünk, olvasgattuk az emlékkönyv beírásait, emléktárgyakat vásároltunk.

Csodálatos dombvidéken, akácerdők mellett gyorsan Zalaegerszegre jutottunk, és már bele is csöppentünk a városban zajló "Egerszeg" fesztiválba. Volt itt népi mesterségek bemutatója, testvérvárosok sátrai, népi ételek udvara, gyermekjátékok, a nagy színpadon zenekarok szerepeltek, vidámpark stb. Természetesen a város legfontosabb látnivalóit tagtárs idegenvezetőnk, Frédi / Krisch Aladár/ bemutatta, ismertette. Megtekintettük a városi Hangverseny-és Kiállítótermet, / ami valaha zsinagógaként működött / a kéttornyú Mária Magdolna plébánia templomot, a Göcseji Múzeum épületét, a "földönjáró" toronyórát.

Az idő gyorsan repült a látnivalók sokaságában, s indulnunk kellett vissza. Útközben egy kis zivatar is ért bennünket, de hazaérve már az esőtől felfrissült napfényes Sopront találtuk.

2009. május 9. Asztalfői kirándulás

"Fiatalabbak" lettünk egy évvel megint! Május eleje, fraknói túra. A Corvinus Kör kis csapata minden évben Asztalfőig túrázik. A reggeli busszal kimegyünk Brennbergbe, majd onnan tovább gyalogosan. Ideális kirándulási idő volt ezen a napon. Az út elején kisebb emelkedővel, de mivel még frissek voltunk, könnyedén vettük az akadályt. A magasbérci kilátónál tartottunk egy kis pihenőt, pótoltuk az elhasznált kalóriát. Majd jókedvűen elindultunk a végcél felé. Kellemes tempóban értük el célunkat. Itt megpihenve, jókat nevettünk, beszélgettünk, fotóztunk. Egyszóval déli sziesztát tartottunk. Majd két fára kihelyeztünk nagy nehezen a Corvinus emblémát igazolásként, hogy ott jártunk. A Fraknóról jövő Corvinusos túrázóinknak ezeket magukkal kellett hozni. Hazafelé utunk tempósabb menetben zajlott, a kilátónál ismét tartottunk pihenőt, majd irány a buszmegálló. Ott vártunk a nagy túrázókra. A Corvinusból elsőként Frédi ért célba, az egyik fára kihelyezett jelvénnyel. Később János is befutott Irénkéékkel, de Ők nem hozták az igazoló jelvényt magukkal. Így visszaküldtük Jánost, keresse meg! Azóta is keresi! Jövőre, ha újra megyünk, majd mi keressük Jánost!

2009. április 25.

A szokásos helyen 15-en gyűltünk össze, a "kemény mag" egy kellemes hegyi túrára a Lőverekbe. Végállomás a Károly kilátó volt. Utunk során gyönyörködtünk az út mentén nyíló gyöngyvirágokban, élveztük a madárdaltól hangos erdőt, s a jó levegőt. A kilátóhoz érve megpihentünk, elfogyasztottuk a tízórainkat, beszélgettünk, majd visszaindultunk a megszokott útvonalon. Igazi felüdülést jelentett a csapatnak ez a kis túra.

2009. április. 22 Dr. Grubits János előadása: Az agy keringési betegségeinek bemutatása címmel

A Doktor Úr előadását nagy érdeklődés kísérte, zsúfolásig megtelt a terem. Vetítéssel is segítette megjegyezni, megérteni korunk ezen komoly betegségét, ami Magyarországon évi 60-80ezer új megbetegedést, és évi 20-25ezer halálozást okoz. Beszélt: az agy vérkeringéséről, anyagcseréjéről, az agy vérátáramlását befolyásoló tényezőkről, a kockázati tényezőkről, a stroke formáiról, a keringési zavarok kezeléséről, s azok kimeneteléről. Megmagyarázta a különbséget a stroke, és az agyvérzés között. Felhívta figyelmünket, ha már baj van, minél hamarabb / 3órán belül/ kórházba vinni a beteget, illetve a megelőzésre, mint mozgás, helyes táplálkozás, dohányzás, alkohol, drog kerülése. A szokásos név-és születésnaposok köszöntésével folytattuk a klubdélutánt.

Cuha-völgye, Vinye: autóbuszos kirándulás 2009. április 18-án.

Fényes volt a kedvünk, mint az időjárás, nagyon vártuk ezt a jó kis kirándulást, pedig nem is sejthettük mennyi izgalom vár ránk! A busz, egy rohammal történő bevétele után már repültünk is a kora nyári időben Bakonyszentlászló felé. Egy pici szerviz szünetre megálltunk, kávéztunk. Kedves idegen vezetőnk, Edit sok látnivalóra, családi kirándulási lehetőségre hívta fel figyelmünket, Sokoró dombság mellett elhaladva, közeledve Bakonyaljához. Megérkeztünk a népszerű kiránduló helyre, s mindjárt elindultunk, Ungh pihenő, Savanyú Jóska barlang, és az első átkelés a Cuha patakon! Mekkora ijedelem, izgalom! Oh, ha ekkor már tudjuk az elkövetkezőket! Átérve, a Kőpince forrásból iszogattunk, majd elindultunk a patak mentén. Egyszer csak eltünt az út, újra át kellett kelni a patakon! Frédi önfeláldozóan a hideg vízbe beleállva segített bennünket. Ezt követően a társaságban voltak "száraz lábúak," és vizes cipőben tocsogók, lassan nőtt a létszámuk, mivel újabb átkelésre volt szükség. Többen egyénieskedtek, saját átkelőt kerestek, vagy merültek, vagy nem! Hallatlanul élveztük ezt az akadálypályát, egyre ügyesebben egyensúlyoztunk. Megérkeztünk egy kiépített pihenőhelyhez, itt le is csücsültünk. Előkerült minden finom enni, innivaló, kínálgattuk örömmel egymást. A pihenőhely felett volt a vasutas emlékmű, amihez felmásztunk, bár elég meredek út vezetett hozzá. A patak közelében haladó vasútvonal elkészülésének emlékére állították 1896-ban. Egy igazi turista lehetőleg kétszer nem megy ugyanazon az úton, így visszafelé azért is megpróbáltuk néha a lehetetlent, a meredek patakoldalban haladást, de így sem kerülhettük el az újabb átkelést. Az utolsó igazi vasból készült hídon már snassz volt átmenni. A parkoló közelében lévő vendéglátóhelyeket is felkerestük, bár rövid időt kaptunk. Kipirulva, jókedvűen szálltunk fel a buszra, s ez kitartott hazaérkezésig!

2009.április 11. Séta a Hubertusz Kilátóhoz

A Corvinus Kör kis csapata az Esernyős háztól indult szép, derűs időben. Szép számmal indultunk a húsvéti túránkra, melynek úti célja a Hubertusz Kilátó. Beszélgettünk, élveztük a tavasz illatát a természet összes gyönyörűségével. Aztán megérkeztünk a célhoz, a Hubertusz Kilátóhoz. Felmentünk és gyönyörködtünk a tájban. Majd letelepedtünk és jött a meglepetés: Ildikó nyuszikája mindenkihez megérkezett a szép festett tojásokkal együtt. Elővettük sonkánkat, sütinket, no meg a jól megérdemelt borocskánkat is. Sándorunk szép hagyományt követve locsolta meg a hölgyeket, versecskék kíséretében. Igazi húsvéti hangulatban csevegtünk, emlegetve régi emlékeket és új túraterveket, melyek megvalósulása igencsak sok munkát igényel, amiért köszönet az abban résztvevőknek. A túracsapat résztvevői örömmel vannak együtt, életmódjuk a túrázás és a természet szeretete és tisztelete. Hát várjuk az újabb és újabb kirándulást.

2009. április 5. Tavaszi I.V.V. túra

Örömmel készülődtünk a gyalogtúrához, ezen a csodálatos késő tavaszias hőmérsékletű reggelen. Számunkra amúgy is fontos, hogy részt vegyünk minden évben az I.V.V.-n, és kiérdemeljük a serleget! Természetesen elsősorban a mozgás, az együttlét öröméért! Most a Gy.I.K.-tól indultunk Ady E. út, Nándor magaslatra a Z jelzésű turistaúton felfelé, közben érintettük a Schöll Lajos emlék-padot, majd Braun Nándor emlékhelyet. Itt fotóztunk, és mentünk tovább az első pecsételő helyhez, a Cserkészkápolnához. A kis kápolnánál nagyszerű rálátás van Bánfalvára, Ágfalvára, és ausztriai kis falvakra.

A magaslat tetejéről a pára miatt, nem láthattuk a Schneeberg hófödte csúcsát, de sebaj, annál jobb volt látni a kirobbanó természet csodáit, a zsenge zöld leveleket, a kis színes virágokat! Innen már nagyon kényelmes lefelé irányuló, vetkőztető hőmérsékletű utunk volt. Megpihentünk egy kis tisztáson, iszogattunk, eszegettünk, fotókat készítettünk. Tovább a 6-os számú pecsételő hely felé, ami az öt km-es túra utolsó állomása a cél előtt. A Gy. I. K.-ban átvettük a szép serleget, az okleveleket, a kitűzőket. Titkárunk Ildikó megvette a hagyományos pezsgőnket, és ittunk a sikeres napra, egymás egészségére!

Az őszi I.V.V.-n "Veletek újra ,ugyanitt!"

2009. március 28. Kirándulás Lébény-Dunakiliti útvonalon

Az év első kirándulása szép idővel indult, és szerencsére folytatódott is, s ez megalapozta a jó hangulatunkat. A szokásos módon otthonosan elhelyezkedtünk buszunkon, és indultunk is. Megállapítottuk jó megint így együtt lenni! Lébényben a XIII.sz.-i románkori értékes egykori apátsági templomot tekintettük meg helyi idegenvezető magyarázata kíséretében. Igen szép a főhomlokzat félköríves főkapuja, a román kori angyalszoborral díszített déli kapu, és a szárnyas főoltár, ami a böjti időszakban sajnos csukva van. Képeslapokat vettünk, amin jól látható.

Egyenesen Dunakilitiig buszoztunk tovább, ahol már várt ránk a Vízmű munkatársa, hogy először szóban, majd a valóságban is megmutassa a vízlépcsőt, a hajóátemelő zsilipet, a fenékküszöböt, a Szigetköz vízellátási rendszerét. Előadónk, vezetőnk, munkáját szerető, lelkes ember volt, innen is köszönet illeti lelkiismeretességéért!

A hatalmas, örvénylő víztömeg felett haladva összeszorult a szívünk.

Mosonmagyaróvárra utaztunk tovább, ahol szabadidőt kaptunk. Így kis csoportokban indultunk a városi sétára, a számunkra jól ismert "Móvár" megtekintésére, cukrászdái, éttermei újbóli felfedezésére.

2009. március 21. Kirándulás Harkára és Deutschkreutzba.

Verőfényes napsütötte reggelen indultunk a határ felé. A szél nagyon fújt, mint általában Sopronban. Észre sem vettük beszélgetés közben, hogy mikor léptük át a határt. Kis csapatunk 15 főből tevődött össze. Vidáman lépkedtünk a mezei úton. Egyszer csak odaértünk a Juvina-forráshoz. Ott megpihentünk, ettünk, és utána jót ittunk a finom forrásvízből, erőt véve a további úthoz. A faluban megnéztük a Fő utcán lévő templomot, majd elsétáltunk az Európa Iskolát megnézni. Visszafelé bementünk egy kis cukrászdába kávézni, majd páran vonattal, a többség gyalog tért vissza Sopronba. Kellemesen elfáradtunk, de nagyon jól éreztük magunkat ismét együtt.

Andrássy Péter előadása 2009. március 18.-án

Népes számú érdeklődő várta a körünkben megjelenő Sopron Díszpolgára, Rátz tanár úr díjas Andrássy Pétert, aki előadást tartott nekünk. Fő témája a második kiadásban megjelent: A soproni Erzsébet Kórház kertje c. könyvének ismertetése volt. Elmondta a könyv megjelenésének körülményeit, szólt néhány különleges növényről, mely a kórház kertjében található. Utána kérdésekre felelt. Beszélt élet útjáról, természet szeretetéről. Az előadás után névnaposok köszöntése következett.

Képek az előadásról

Megemlékezés a Balfi úti temetőben Dr.Metzl János sírjánál 2009. március. 7.

Esős, szeles időben gyülekeztünk most is, mint annyiszor már 2003-ban bekövetkezett halála óta. Elhelyeztük a szép virágtálat, mécseseket gyújtottunk, imádkoztunk. Az Evangélikus temető csendjében W. C. Bryant gondolatait mondta el Nagyné Kondor Gizella a szeretetről. "Úgy élj, hogy ha megkapod az idézést a vég nélküli karavánba, mely a rejtélyes ország felé mozog, hol a halál csendes szobái várnak mindenkire, ne úgy menj, mint a rab kőfejtő, kit korbács hajt börtönébe, de higgadt elszántsággal közeledj sírodhoz, mint ki az ágytakarót magára húzva szép álmokba mélyed."

Kedves Dr. Úr, mi őrizzük álmát, és emlékét!

Séta az Egyetem Botanikus kertjében. 2009. február. 28.

Nagyon szép számmal gyűltünk össze erre a sétára. Mivel az előző napokban esett az eső, így úgy gondoltuk, hogy nem az erdőt választjuk. Így esett a választás a Botanikus kertre. Jót sétáltunk, beszélgettünk, fotóztunk. Nagyon jól éreztük magunkat.

A Corvinus Kör közgyűlése a volt Megyeháza dísztermében 2009. február. 25. 17 óra

Jóval 5 óra előtt már nagy mozgás, élénkség, üdvözlő szavak, töltötték be a termet. A karácsonyi ünnepség óta ilyen nagy létszámban még nem találkoztunk. Beiratkozások, befizetések lebonyolítása után a zsúfolásig megtelt díszteremben elkezdődhetett a közgyűlés. Elnökünk, Dr. Turbuly Éva, mint levezető elnök üdvözölte a jelenlévőket, bejelentette, hogy határozatképesek vagyunk.

Megválasztottuk a jegyzőkönyv vezetőjét, és a két hitelesítőt. Megszavaztuk a napirendi javaslatot. Titkárunk, Korsch Lászlóné ismertette a 2008-as év teljesítését. Kiemelte, hogy a Corvinus Kör meghatározó a város kulturális életében, és az I.V.V.-n. Kirándulásaink, főleg a buszosak népszerűek, a kisebb túrákon vagyunk csak kevesen. A beszámolót elfogadtuk. Egy perces néma főhajtással emlékeztünk meg elhunyt tagtársunkról, Sir Károlyról. A levezető elnök Dr. Friedrich Andrásnak adta át a szót, aki gazdálkodásunkat rendbelevőnek, és pozitív mérlegűnek mondta.

Titkárunk ismertette a 2009-es évet, amit már korábban kézhez kaptunk, így felkészülhettünk belőle. Módosítás nem volt, így életbe lépett az újév programja. Gratulációt kapott Krisch Aladár kitüntetéséért, és nagy ovációt, hogy ebben az évben Ő lesz a kirándulásaink idegenvezetője. Jó érzésekkel, vidáman hagytuk el a dísztermet.

Klubdélután 2009. január. 21-én

Egy kis időpont keveredés miatt, változtatnunk kellett a tervezett programon. Többen még csak most találkoztunk először az újévben, így az volt a lényeg, hogy váltsunk néhány szót egymással. Megnéztük a 125 éves Győr-Sopron- Ebenfurti Vasút történetéről készült filmet. Ezután tagtársunk Nemesné Farkas Anna jóvoltából, az éves programokról készült diákat tekintettük meg. Ezeket örömmel kommentáltuk, felidézve az akkori hangulatot. A névnaposok köszöntésével folytattuk a délutánt.

Séta a soproni erdőkben. 2009. január 10.-én.

A Corvinus Kör kis csapata 6 fővel elindult egy kis erdei sétára. A lelkes kis társaság az Ojtózi sétány felé vette az irányt. Jó hangulatban sétáltunk, majd egy-két fotó erejéig, no meg egy pohár forralt borra pihenőt tartottunk. Indultunk is tovább a Bögre-forráshoz. Visszafelé más úton haladtunk. Az erdőben kissé hangosak voltunk, ezért két kis őzikét elriasztottunk. Így is úgy örvendeztünk, mint a gyerekek. A szép látvány után ismét leértünk a kiindulási pontunkhoz. Nagyon jó volt ismét jó levegőn sétálni, és együtt lenni.

A 2009-es esztendő köszöntése a Károly kilátónál 2009 január1-én

Hagyományos újévköszöntőnkre 9. alkalommal került sor a soproni természetjáró egyesületekkel közös szervezésben.

Újév reggelén talán csak mi az ünneplők jártunk a Lőverekben. Kemény hideg csípte arcunkat, de a hegymászástól kimelegedve álltunk meg a Daloskőnél az ünnepségre. Molnár Jenőné a Vasutas Természetjáró Szakosztály Vezetője üdvözölte a kb.80 fő megjelent túratársakat. Ezt követően Gabnai Sándor ev. esperes szólt az ünneplőkhöz, majd Sift Tivadarné verseket adott elő.

Fejet hajtottunk a meghalt túrázók emléke előtt, és elénekeltük a himnuszt. Tovább mentünk a Károly kilátó lábához, ahol már jó kedvűen bontogattuk az elemózsiás batyuinkat, elő kerültek az újévet köszöntő innivalók is. Koccintottunk egymás egészségére, a barátságra, a Corvinus Kör sikeres újévére! "Megcélozni a legszebb álmot, kinevetni a világot, gyűjteni a barátságot, mindig szeretni és remélni, így érdemes a Földön élni."