:: CORVINUS MAGYAR OSZTRÁK BARÁTI KÖR ::
beszámolók 2005>>
elérhetőség>>

2007. december 17. Évzáró ebéd a Szélmalom étteremben

Minden évben jelentős, és szép program az évadzáró, de most még kiemelkedőbb rendezvény lett. Alapításának 20 éves évfordulóját is ünnepelte, a Corvinus Kör! Az ünnepi-karácsonyi ebéden jelen voltak az első vezetőség tagjai, az alapító tagok közül is néhányan, és Stöckert Tamás a Polgármesteri Hivatalból a Civil Szervezetek Koordinátora.

A jubileumi ülést elnökünk Dr. Turbuly Éva nyitotta meg. Üdvözölte a 20 éves kör tagságát, és a meghívott vendégeket. A halott tagtársaink emlékének egy perces felállással adóztunk. Megkezdődött az ünnepi műsor, amit Fodor Gábor fuvolaművész Anzinger Nagy Zsuzsanna hárfaművész és Hanzséros Teréz szolgáltattak.

Közben Keresztény Richárd tagtársunk felelevenítette az elmúlt húsz év fontos pillanatait, az alapítás körülményeit, a Kör helyét, szerepét a nyolcvanas évek végén, a kilencvenes évek elején.

A műsor folytatódott, hol vidámabb, hol komolyabb zeneszámokkal, versekkel. Titkárunk, Korsch Ildikó ajándékkal köszönte meg Simon Erzsébetnek, Nemesné Farkas Annának, Horváth Imrénének, Varga Irmának, Sógor Jánosnak, Dr. Fényes György és feleségének, hogy egész évben segítették munkáját.

Az emelkedett hangulatban a meghatódottság könnyeit, a finom ebéd gyors behozatala szárította fel.

A büszkeség, az egymás iránti barátság, szeretet érzése, és a karácsonyi hangulat keveredett lelkünkben ezen a szép napon.

2007. december 8. Borkóstoló Kópházán a Payrits pincében

A Corvinus Kör népes csapata felkerekedett, és felkereste Kópházán a Payrits család pincészetét.

A kedves házigazda, Szabina fogadott bennünket. Többféle évjáratú fehér és vörös bort kóstoltunk meg, köztük a család 2001-es aranyérmes kékfrankosát is, mely mindenkinek nagyon ízlett. Az idei évjáratú zenit is nagy sikert aratott. Többen a közelgő ünnepekre vittek is belőle haza egy-egy üveggel. A borok mellett kóstolót kaptunk a finom, ízletes mangalica ételekből, mint a disznósajt, májas felvágott, zsíros kenyér és egyebek.

Tagtársunk Rózsika, akinek szőlész végzettsége is van, szakértői szemmel ismertette a borok tulajdonságait. Ettünk, ittunk, jól éreztük magunkat. Többen dalra is fakadtak. Utána körülnéztünk a Payrits gazdaságban. Meglátogattuk a mangalica telepet, a ló istállót és a ló futtatót.

Az idő gyorsan elszállt, indulnunk kellett a vonatra. A Payrits pince jó hírét elvíve elhatároztuk, hogy jövőre is meglátogatjuk őket.

Köszönet a szervezőnek és a Payrits családnak!

Mikulás est a Juventus étteremben 2007. december 5.

-Ugye jössz? -Jaj, már nagyon várom! Ilyen, és ehhez hasonló mondatok hangoztak el a városban, mikor a Corvinus Kör tagjai találkoztak. A kellemes étteremben izgatott felnőttek mosolyogva üdvözöltük egymást, gyorsan elhelyezkedtünk. Titkárunk, Ildikó, és segítője, S. János krampuszka, aranyos kis batyukat osztottak ki minden tagnak. Sajnos a VIRGÁCS az idén sem maradt el! Persze, mert mindig többen vagyunk akkor, ha enni kell, mint amikor túrázni! Kirándulni viszont nagyon szeretünk! A zaj, a zsongás hirtelen abbamaradt, mert nyílott az ajtó, megérkezett az igazi Mikulás! Kedvesen üdvözölt bennünket, kérte, hogy énekeljünk neki, amit mi teljesítettünk is. Kaptunk Tőle diót, szaloncukrot, kedves biztatást, dicséretet. Megígérte, hogy jövőre is eljön. Kaptuk a finom vacsorát, ki mit rendelt előre. Ettünk, ittunk, nevetgéltünk, gyorsan repült az idő. Igazi lélekmelegítő este volt!

2007. november. 24. Túra:János-telep, és Fertőrákos között

A buszpályaudvaron 8ó. 30p.-kor volt a találkozónk, amelyen még nagyon kevesen voltunk, de folyamatosan szálltak fel az egyes megállókban, így János-telepen már egy vidám, nagy csapat indult neki a sétának, a könnyített túrának. Kivételesen az időjárás is megemberelte magát, szűrt napsütésben, enyhe hőmérsékletben tehettük meg az utat Fertőrákosig. Kiderült, hogy szinte mindenki nagyon várta ezt a túrát, mozgást, levegőzést! Jót tesz egészségünknek! Még az sem vette el a kedvünket, hogy nem volt nyitva az "Öreg halász" nevű étterem, ahol szerettünk volna ebédelni. A Nap kisütött, a bátrabbak gyalog vágtak neki a hazavezető útnak, a többség sétált még a busz érkezéséig. Továbbra is kellemes hétvégét kívánva váltunk el egymástól.

2007. november. 21. Klubnap Nagy Alpár Úr zenei előadása

A Tanár Urat már több alkalommal üdvözölhettük körünkben, szívesen hallgatjuk értékes beszámolóit. Így volt ez most is. Évfordulós zeneszerzők adták az előadása tematikáját. Kodály, Haydn, és a két soproni kötődésű, Rauch, és Takács. Rauch András (1592-1656) európai szintű zeneszerző a késő reneszánsz, a korai barokk stílusában dolgozott. Meghallgattuk Tőle a "Concentus Votivus" című vegyes karra írt művét, amit az 1634-es soproni országgyűlés megnyitására komponált. J. Haydn, aki az Eszterházyak szolgálatában állt feladatul kapta urától, hogy zenésítse meg a napszakokat. Így írta meg a "Napszakok" című szimfóniáját, amelyből a "Reggel" címűt meghallgattuk. Kodály Zoltán, 125 éve született, és 40 éve halt meg. Tőle egy beszédét hallgattuk meg, amelyben Bartók Béláról szólt. A 105 éve született Takács Jenő, akinek zongora és pedagógiai művei bejárta a világot. Bartókkal járta az arab országokat. Egy művét mutatta be az előadó. Takács Jenő 2005-ben 103 évesen hunyt el. Titkárunk egy albummal köszönte meg Nagy Alpár tanár úrnak előadását. Klubdélutánunkat a névnaposok köszöntésével folytattuk.

2007. november 17. Libatoros ebéd Balfon

Márton napján a libák nem ünnepelnek, mi viszont igen a balfi Panoráma étteremben.

Hagyomány, hogy Márton-napon libát szokás enni "megbosszulásul", mert gágogásukkal elárulták keresőinek az ólban közöttük megbújó Mártont. Mi is tartottuk magunkat ehhez a hagyományhoz, és külön busszal felkerestük a Panoráma éttermet, ahol finom libaételek vártak ránk. A bőség zavarával küzdve nehéz volt választani a sült libacombok, mellek, májak közül. A finom ételeket elfogyasztva kellemes órákat töltöttünk az étteremben.