:: CORVINUS MAGYAR OSZTRÁK BARÁTI KÖR ::
beszámolók 2005>>
elérhetőség>>

2007. augusztus 04. Hochswab újra

Mivel nem szeretjük feladni elhatározásainkat, ismét elindultunk Hochswabra. Néhányan ijedten figyeltük a meredek felvonót. Szorongásunkat legyőzve szerencsésen felértünk az 1500 m-es fennsíkra. Csípős, barátságtalan hideg fogadott bennünket. A teret körbesétálva gyönyörködtünk a körülöttünk elterülő völgyekben és hegycsúcsokban, amelyek néha a felhőkbe vesztek. A zord hideg visszatartotta a kis csapatot, a 400m szintkülönbségű magaslat meghódításától.

Leereszkedtünk Aflenz Kurortba. Először a városka templomát tekintettük meg, melyben nagyon szembetűnő volt a különböző korok díszítőelemei. Ezután szabadprogram volt. Ki a településsel ismerkedett, ki ízlésének, vágyának megfelelően látogatott meg egy-egy vendéglőt, de mindannyian mélyeket szippantottunk a település gyógyító alpesi levegőjéből.

Továbbhaladva Thörl településen álltunk meg, melynek romantikáját a várrom adja. Ez a vár volt Stájerország utolsó, ilyen meredek sziklás falra épített magas vára. Johann II.Schachner von Lambrecht építette nyári rezidenciának az 1400-as években. A 18.sz.-ban már elkezdődött. a romosodása. Megpróbálkoztunk a vár elfoglalásával, de felérve csak lelakatolt kaput találtunk. A következő megálló St. Lorenzen volt. Itt is a templomot tekintettük meg. Meglepetés volt a következő állomás, Maria Schutz. Sok alagúton keresztül jutottunk el a gyönyörű kegytemplomhoz. A pompás barokk templom híres búcsújáró hely. Mi is besorakoztunk az oltár mögött álló kúthoz, hogy kortyoljunk a forrás csodatévő vizéből. A gazdag programtól, a szép látnivalóktól feltöltődve tértünk haza.

2007. 07. 29. Ügyelet a" Kulcsos" háznál

Csapatunk a kulcsos ház felé vette az útját, de az időjárás nem engedte, hogy igazi gasztronómiai élvezetben legyen részünk. Tűzgyújtási tilalom miatt, nem lehetett friss ebédet készíteni. Ezt általában a férfi társak szokták bográcsban igen kitűnően elkészíteni. Ezért titkárunk Ildikó nagyon bőséges hideg élelemről gondoskodott. Ám a tagság is kibontotta "batyuját". Eredménye az lett, hogy mindenki degeszre tömve élvezte az erdő hűvösét. 3 óráig tartott a jó hangulatú, vidám "dáridó". Többen jó kedvükben dalra fakadtak. Azzal búcsúztunk, hogy októberben egy jó gulyás mellett megismételjük.

2007. július 21. Fertő tavi hajókázás

2007.július 21-én egy bátor kis csapat / 10 fő / dacolva a nagy meleggel hajókázásra indultunk a Fertő-tóra. Nem csalódtunk, gyorsan eltelt az egy óra. Gyönyörködtünk a táj szépségében és élveztük a tó feletti kellemesen üdítő szelet. Élményeinket egy hűsítő ital mellett beszéltük meg.

2007. június 9. Túra a Hubertusz kilátóhoz.

Ahogy február végén, most is az Esernyős háznál találkoztunk ezen a szép szombat délelőtt. Akkor igen csípős időnk volt, bezzeg most a napocska kitett magáért! 12 fős csapatunk jókedvűen, frissen vágott neki a néhány km-es útnak. Az út kellemes, viszonylag árnyékos, nem meredek. Időnként kertek, majd erdő, kis tisztás, kilátás a Soproni hegységre, virágok, bogarak. A kilátóhoz érve nagy zsongást tapasztaltunk, ugyanis a Vasutas Turista Szakosztály tagjai már birtokba vették a helyet. A Corvinus Körből többen náluk is tagok, így barátságosan üdvözöltük egymást. A távozásuk után tízóraizáshoz megterítettük az asztalokat, ettünk, ittunk, fényképezkedtünk, pihentünk, illetve a kilátásban gyönyörködtünk. Vissza új úton mentünk, hogy a szép házakat, kerteket is megnézzük. A Nap begyújtotta reaktorait, ingyen szaunában, és szoláriumba részesített bennünket. A Bécsi domb fái alatt sikerült kicsit lehűlnünk, megpihennünk. A közösen eltöltött délelőtt, a kedves társaság megérte a fáradalmakat!

2007. június 23. Kirándulás: Ágfalvi határátkelő, Lépesfalva.

Kellemes kiránduló időben húszan gyűltünk össze az Ágfalvi busz megállójánál. Kell igazolvány is!- kiáltott fel egyik kedves tagtársunk. Uccu haza, de már csak kerékpárral ért utol bennünket. Az ágfalvi utolsó megállótól elindultunk a jó kis mezei úton a határhoz. Egy kis fahíd jelenti a határt, ahol négy fiatal határőr fogadott barátságosan minket. Megtörtént a nagy határátkelés, jöhet a szomszédolás! Lépesfalva barátságos, tiszta, rendezett kis település. Megtekintettük a háborús emlékművet, a templomokat, majd a parkban leültünk pihenni, eszegetni, beszélgetni. Visszafelé felfedeztünk egy kis kávézót, itt újra letelepedtünk, kávét, üdítőt rendeltünk. Séta tovább az átkelőig, a kis határőr csak intett, mehettünk vissza Ágfalvára. A buszra várni kellett, ezért a bátrabbak gyalog mentek Sopronig. Kellemes délelőtt volt, szép tájban, jó levegőn mozogtunk, másoknak is javasoljuk!

A kirándulás résztvevői.
Séta Lépesfalván.
Pihenés a parkban.

2007. június 20. Sörgyári látogatás.

Nagyon kellemes dolog nyári hőségben klimatizált teremben finom hideg sört iszogatni, és mellette ismeretterjesztő előadást hallgatni a sör eredetéről, a sörkészítés fejlődéséről, a Soproni Sörgyár történetéről. Ilyen programban volt részünk ezen a kánikulai szerdai napon. Szívélyesen fogadtak bennünket, pogácsa, és söröcske, filmvetítés a Sörházban. Szívélyesen válaszoltak kérdéseinkre is. Sok új ismeretre tettünk szert. A Mezopotániából származó ital sumér ősökön keresztül került Európába. Sopronban 1895-ben alapított Lenk Gyula sörgyárat. A mai gyár már a Heineken Csoport tagja, teljesen automatizált, korszerű, nagy kapacitású üzem, amit volt szerencsénk megtekinteni. A főzőháztól a palackozóig mindent végigjártunk, alapos tájékoztatást kaptunk. Lenyűgöző a teljesen zárt rendszerben készülő sör útja, amíg az árpamaláta, komló, víz, és élesztő együtteséből végül világos vagy barna, palackos vagy dobozos formában, üde nedű lesz. Hasznos délután volt, további arany, ezüstérmes termékeket kívánunk a gyár dolgozóinak! Köszönjük a látogatási lehetőséget!