:: CORVINUS MAGYAR OSZTRÁK BARÁTI KÖR ::
beszámolók 2005>>
elérhetőség>>

2012. december 15. A Corvinus Kör évzáró ünnepsége

Szép, bensőséges ünneppel emlékeztünk meg szombaton a Szélmalom Étteremben a Corvinus Magyar-Osztrák Baráti Kör alapításának 25 éves jubileumáról, és egyben az évzáró ünnepségről. A tagság nagyszámú részvétele mellett velünk ünnepeltek meghívott vendégeink is. Elfogadta meghívásunkat Abdai Géza alpolgármester, Stefan Franye a Wr.Neustadt-i Corvinus Kreis elnöke, és Bősze Balázs iró és költő. Az ünnepség első részében ádventi versek és zeneszámok hangzottak el Hanzséros Terézia, Fodor Gábor és Halmos Erika előadásában. Meghívott vendégeink köszöntő szavai után Titkárunk, Korsch Ildikó ajándékot adott át a Corvinus Kör munkáját segítőknek. Ezután gyorsan tálalták az ebédet, melynek elfogyasztása közben beszélgettünk egymással. Megint eltelt egy év!

2012. december 9. Pozsonyi adventi vásár

Pozsony az egykori koronázó főváros volt mai úti célunk. Először felkerestük az újjáépült Pozsonyi várat, megcsodáltuk a szép panorámát. Az igazi tél is bemutatkozott nekünk, jeges hideg szél fújt, jó volt ismét a meleg buszba beülni.

Sétát tettünk a belvárosban, ahol szintén megtekintettük a látnivalókat.

Ezután szabad idő következett, melyet ki-ki a maga érdeklődése szerint tölthetett el. Volt, aki beült egy vendéglőbe megkóstolni a szlovák konyha remekét a knédlit. Elvegyültünk a vásári forgatagban, finom forralt bort iszogatva, és hallgattuk a színpadon fellépő énekeseket.

2012. dec.5. Mikulás est a Juventus Étteremben

Nagy létszámmal ünnepeltük a Mikulás eljövetelét. Nagy volt az öröm, mikor bekopogott az ajtón a Mikulás teli puttonnyal. Ajándékosztáskor még énekeltünk is. Nagyon jó volt a hangulat, mint minden évben. Szép emléket őrzünk az estéről.

2012. november 26. A Corvinus Kör fennállásának 25. évfordulója alkalmából rendezett kiállítás megnyitója

A kiállításon az elmúlt 25 év relikviáit: fényképeket, serlegeket tekinthettek meg az érdeklődők.

Képek a kiállításról

2012. november 24 Séta a soproni erdőkben

A kis csapatunk úgy döntött, hogy a rövidebb utat választja. Így nem a Hétbükkfához mentünk, hanem az Ojtozi fasoron sétáltunk. Így is jó hangulatban telt el az idő. Jó volt ismét együtt lenni.

2012.nov.21. Klubdélután: Beke Attila előadása

A jelenlévők érdeklődve hallgatták Beke Attila előadását, aki a "Békéltető Bizottság" munkatársa. Ellátott bennünket jó tanáccsal, fontos tudnivalókkal. Érdekes előadás volt.

2012. november 10. Libatoros ebéd

Aki Márton-napon libát nem eszik, egész éven át éhezik A bornak Márton a bírája.

Mi is követtük a néphagyományokat, ezért a Szélmalom étteremben részt vettünk egy Márton napi libalakomán, megkóstoltuk a combját, mellét, és finom új borral koccintottunk.

2012. október 31. Gyertyagyújtás a Hősi temetőben

Hagyományainkhoz híven idén is kilátogattunk Halottak napja előtt a Hősi temetőbe, hogy lerójuk tiszteletünket a háborúban elesett katonák előtt.

Gyertyát, mécsest gyújtottunk a Hősi Emlékműnél, majd végigsétáltunk a mécsesek által megvilágított temetőben.

2012. október 23. Rotary séta

A hagyományos jótékonysági Rotary sétán idén is szép számban képviseltette magát a Corvinus Kör tagsága. Az emlékséta a 10 éve elhunyt Szakál Ernő Munkácsy- és Európa-díjas restaurátorművész alkotásai nyomában haladt. A művész keze nyomát őrzi többek között az Orsolyiták temploma és a Szent György-templom is. A sétát Dávid Ferenc művészettörténész vezette.

2012.okt.20.Majk-Kamalduli apátság.

Ködös reggelen indultunk Majk felé. Szerencsénk volt, mire megérkeztünk, ragyogó napfényes idő fogadott bennünket. Helyi idegenvezetővel megtekintettük az apátságot. Majd a tó partján lévő csárdában megpihentünk. Utána egy kis tóparti sétát tettünk mielőtt buszra szálltunk. Meglepetésképpen Tatabányán felbuszoztunk a híres Turulmadárhoz. Nagy örömet szerezve ezzel a tagtársaknak. Mondhatjuk, hogy remekül sikerült kirándulás volt!

2012. október 17. Dr. Friedrich András előadása

A mai klubdélutánunkon Dr. Friedrich András elnökünk volt az előadó. Ő egyébként a Juventus Koncert Fúvószenekar vezetője is. A zenekar ez évben ünnepli megalakulásának 50. évfordulóját, mely 1962-ben a Fenyő téri iskolában történt. Alapító karmestere Tarján János volt, őt követte 1972-ben Fohner János. 1975 óta pedig Dr. Friedrich András a zenekar karmestere. Ismertette jelentősebb külföldi fellépéseiket, a szakmai elismeréseket, díjakat. A zenekar 1991 óta minden évben aktív részese a Magyar Fúvószenei Szövetség nyári Karmesterképző táborának. Előadás közben meghallgattunk néhány felvételt a jubileumra kiadott CD lemezről, mely mindnyájunknak elnyerte tetszését.

2012. szeptember 26. Renner Kálmánné előadása Leonardo da Vinciről

Érdekes, és értékes előadást hallottunk a mai klubnapon Leonardo da Vinciről. Mária klubtársunk fényképekkel illusztrálva beszélt a sokoldalú művészről. Olyan dolgokat, tényeket tudtunk meg róla, amelyek kevésbé ismertek. Érdeklődéssel hallgattuk előadását, majd a névnapjukat ünneplőket köszöntöttük.

2012.szept.22. Kirándulás vonattal Tatára.

A Corvinus Kör 27 tagja útra kelt vonattal Tatára. Először a Római katolikus plébánia templomot látogattuk meg. Sétánk közben felfedeztük a volt zsinagógát, ma Görög-római Szobormásolatok Múzeuma. Majd az Őreg tó partján a tatai várat csodálhattuk meg. Végül a kapucinus templommal fejeztük be sétánkat. Jó volt ismét együtt lenni. Jól sikerült kirándulás volt.

Képek a kirándulásról

2012.szept.15. Károlymagaslati túra.

Kellemes időben sétált kis csapatunk a Károly-kilátó felé, ahol éppen ünnepséget tartottak, e napon emlékeztek a Károly-kilátó építéséről. Így mi is meghallgattuk a szép műsort, megkóstoltuk a finom pogácsát és a borokat. Jól szórakoztunk!

2012. szept. 08. Túra az Ojtozi sétányon a Bögre-forrásig.

Kis csapatunk, nagy lelkesedéssel indult a cél felé. Gyönyörű időnk volt, jó hangulat. De sajnos csalódtunk, mert a Bögre-forrásnál se asztal, se pad és víz sem volt. Így visszaballagtunk a farakásokhoz, ott piknikeztünk. Így is nagyon hangulatos volt a kirándulásunk.

2012. augusztus 25. Tűztorony sétaút

Borús időben indultunk a három kilométeres lőveri sétára kis csapatunkkal. Meg-megállva, beszélgetve, kellemesen zajlott a sétánk a szép erdei úton, melyet egy éve adtak át, és avattak fel.

2012. augusztus 10.-12. Kirándulás Kecskemét-Ópusztaszer-Szeged-Szarvas útvonalon

Izgalommal telve indultunk utunkra. Az idő nekünk kedvezett, szép nyári időt fogtunk ki. Első nagyobb megállónk Kecskemét volt. Rövid városnézés után indultunk szálláshelyünk felé, Szegedre.

Második nap Ópusztaszer, a csodálatos Feszty körkép megtekintése volt. Ami mindenkit lenyűgözött. Sajnos bent nem lehetett fotózni, ezért nincs képünk róla.

Ópusztaszerről visszatérve Szegedre, városnézés következett, majd egy hangulatos Halászcsárdában eredeti halászlé evéssel zártuk a második napot.

Harmadik nap reggel indultunk Szarvasra a híres arborétum megtekintésére. A séta után egy nagyon hangulatos csárdában megebédeltünk, és utána indultunk haza. Remek kirándulás volt sok mindent tanultunk és láttunk. Jól éreztük magunkat.

2012. július 28. Kirándulás Tómalom-Fertőrákos útvonalon

Szép nyári időben kellemes túrát tettünk a Tómalomról indulva, Fertőrákosra. A túra végén betértünk a Kovács vendéglőbe, és megkóstoltuk a finom sült halat. Mindenki jól érezte magát ezen a kiránduláson.

2012.július 23. Jeli arborétum - Vasvár

Ragyogó időben sétáltunk a csodálatos arborétumban. Majd megebédeltünk egy hangulatos csárdába. Ebéd után folytattuk utunkat Vasvár felé, ahol megnéztük a város történelmi nevezetességeit. Kellemes élményekkel tértünk haza.

2012.július 16-20. Eger és környéke.

A Corvinus Kör tagjai ötnapos kirándulásra indultak Eger és környékére. Első napon Hollókő volt az úticélunk. Csodálatos vidékben és tájházakban gyönyörködtünk. A bátrabbak felmentek a várba, a kényelmesebbek pedig megkóstolták a híres "Palóc-levest".

Ezután utunkat Mátraverebély-Szentkút felé vettük.

Utunk harmadik megállója a "hírhedt" recski tábor volt, ami nagyon lehangoló volt számunkra.

Egerben volt a szállásunk. Megismerkedtünk Eger történetével, felkerestük látnivalóit.

Mezőkövesden megnéztük a Szent László templomot.

Harmadik napi kirándulásunk Aggteleken folytatódott.

Negyedik nap Lilafüred szépségeiben gyönyörködtünk.

Ötödik nap hazafelé indultunk, de még megálltunk Gödöllőn, megnézni a kastélyt.

Jó volt együtt lenni ! Szép tartalmas kirándulásban volt részünk.

2012. június 27. A Deák téri iskola megtekintése

A mai klubnapon a Deák téri iskolát kerestük fel. 1930-ban avatták fel. Hittudományi kar működött benne. A II. Világháborúban bombatámadás érte, megrongálódott. A háború után Tanárképző lett, majd ennek megszűnése után vált általános iskolává. Az iskola igazgatója vezetett körbe bennünket. Érdeklődéssel sétáltunk a folyosókon, kukkantottunk be a termekbe.

2012. június 14. Vasfüggöny túra

Már hagyománnyá vált, hogy a Corvinus Kör minden évben részt vesz a Vasfüggöny túrán. Mint mindig, most is szép számmal vettünk részt. Annak ellenére, hogy nagy volt a meleg jól éreztük magunkat. Jó volt ismét együtt lenni!

2012. május 26. Burgenlandi körutazás

Burgenlandi utazásunkat Andaunál kezdtük. Átsétáltunk a hídon, körülnéztünk a kilátótoronyból.

Frauenkirchen híres zarándok temploma következett, ahol egy kiállítást is megnéztünk.

Ezután rövid pihenőt tartottunk a Fertő partján. Gyönyörködtünk a szép természeti látványban.

Purbachban városnézésen vettünk részt, majd egy pincében megkóstoltuk a finom kékfrankos bort.

A "gólyák városa", Ruszt következett. Itt is városnézéssel kezdtük a programot, majd a rövid szabad pihenő alatt csodáltuk a szép kisváros látnivalóit.

2012. május 25. Győr Goya kiállítás

Neves kiállításra került sor Győrben a Városi Művészeti Múzeumban. Francisco Goya spanyol festő és grafikus két rézkarc-sorozatát, a 80 lapból álló Los Caprichos (Szeszélyek, Ötletek) sorozatot, és a La Tauromaquia (Bikaviadal) című sorozatát állították ki. A Corvinus kör néhány tagja is megtekintette ezt a nívós kiállítást. A művészeti élmény után fagyizással egybekötött, rövid városnézésre indultunk.

2012. május 23. Klubnap Dr. Tóth Imre múzeumigazgató előadása

A mai napon Kánya Kálmán, az 1869. november 7-én Sopronban született külpolitikus életéről, munkásságáról hallottunk előadást. Kánya Kálmán a magyar diplomáciatörténet egyik legsikeresebb alakja volt. Középiskolai tanulmányait, a Berzsenyi Dániel Evangélikus Líceumban folytatta, majd a bécsi Konzuli Akadémián tanult, nagyon tehetséges. Pályafutását Konstantinápolyban kezdte, mint alkonzul. Volt berlini magyar nagykövet, külügyminisztériumi vezértitkár. További életútját is ismertette az előadó, aki kutatómunkát végez e témában.

2012. május 19. Fertőboz, Bodzavirág fesztivál

Már második éve látogatunk el gyalogtúrával egybekötve a fertőbozi Bodzavirág fesztiválra. Idén is Nagycenkről indult a túra, a híres hársfasoron, majd a szőlők között haladva. Fertőbozon az első állomás a Bozi Rozi étterem volt, ahol megebédeltünk, majd elvegyültünk a fesztivál forgatagában. Megkóstoltuk a rántott bodzavirágot, mely nagyon ízlett mindnyájunknak. Ezután kultúrműsorokban gyönyörködtünk.

2012. április 28. Kirándulás a Hubertusz kilátóhoz

Április utolsó szombatján az igazán szép számmal összegyűlt csoport, a Hubertusz kilátót vette célba. Útba ejtettük a Turista Egyesület által állított emlékoszlopot, valamint a nagy turista Reisch György emlékhelyét, majd a kettős kereszt következett és a 64 vármegyét szimbolizáló kőrengeteg. Kis kitérő után érkeztünk a Hubertusz kilátóhoz, ahol közösen tízóraiztunk. Aki úgy érezte, felment a kilátóba és gyönyörködött ezen az igazán szép és meleg tavaszi napon városunk és környéke szépségében. Kellemesen elfáradtunk.

2012. április 25. Klubnap: Szentpáli Ágnes és Simon György tanárok előadása

A mai klubdélutánunkon Szentpáli Ágnes és Simon György a Széchenyi Gimnázium tanárai tartottak előadást a magyar néphagyományokról. Előadásukban ismertették az ádventi hagyományoktól kezdve az egész év folyamán a különböző ünnepekhez, jeles napokhoz kapcsolódó szokásokat, a különböző tájegységek viszonylatában. Nagy sikert aratott érdekes előadásuk.

2012. április 14. Kirándulás Szombathely-Kőszeg-Lockenhaus-Eisenberg útvonalon.

Borongós időben indultunk Szent Márton városába, Szombathelyre. Első sétánk a Szent Márton templomba vezetett, majd a Ferences templomhoz mentünk, amely Szent Erzsébet nevét viseli. A római kort idézi az Iseum, melynek közelében találjuk a Zsinagógát, ami hangversenyteremként is működik. Pillantást vetettünk a barokk Megyeházára, a Püspöki palotára, a Székesegyházra. A rövid városismertető ezzel véget ért, átgyalogolva a felújított centrumon a 18 km-re fekvő KŐSZEG városa felé indult autóbuszunk. Megtekintettük az újjáépített Fő teret a Jézus Szíve templommal, a Hősök terét, a Városházát, a Szent Imre és Szent Jakab templomot. A híres Jurisics vár 2011 óta felújítás alatt áll. A történelmi városkában sétálva, majd a kellemes hangulatú kávézóban eltöltött idő után ismét buszra szálltunk, hogy a közeli közép-burgenlandi LOCKENHAUS nevű városkát megtekintsük. Lockenhaus után utunk a szelíd lankák között a közeli EISENBERG-be vezetett. Rövid utazás és ismertető után a Vas-hegyen található borospincék látványa tárult elénk. Bár a borkóstoló nem a tervezett helyen jött össze, a hangulat ez alkalommal mégis a tetőponton volt.

2012. április 7.Kirándulás Tómalom-Fertőrákos útvonalon

Kissé borús reggelen indultunk kirándulni. Tómalomnál szálltunk le a buszról, ahol várt bennünket egy kedves tagtársunk. Beinvitált hozzájuk egy kupica pálinkára. Jó hangulatban indultunk Fertőrákos felé. Gyönyörködtünk a friss, zöldellő tájban. Megérkezve Fertőrákosra, betértünk a Kovács kocsmába finom sült halat enni. Így fejeztük be a kellemes kirándulást.

2012. március 31. Kirándulás Istenszékére

Ragyogó időben l8 fővel indultunk az Ausztria közelében fekvő Harkára, az "Istenszék"-i kirándulásra a keltakori sáncvár nyomait keresve. Az Istenszéke elnevezésű hegy legkönnyebben Harka felől érhető el. A faluból kb. 2,5 km-t gyalogolva, a meredek hegyoldalon felkapaszkodva értünk fel a tetőre. Az elbokrosodott erdőben kis tisztásra, szép kilátásra bukkanva pihentük ki az út fáradalmait, közben csemegézve, beszélgetve. Ez a szombat is kellemes együtt töltött órákat rejtegetett.

2012. március 28. Bódi Ottó "Az Ikva patak vízimalmai"című előadása

Titkárunk bemutatta Bódi Ottót, aki mint nyugdíjas pedagógus, helytörténeti kutatásokkal foglalkozik. Kutatásához levéltárakban, könyvtárakban, helyszínekre kiutazva, ismerettel rendelkező személyekkel találkozva gyűjtött anyagot. Néha a véletlen is segített, mint pl. egy volt tanítvány, családja birtokában lévő dokumentumokkal. A levéltári anyag gazdagsága annak tudható be, hogy a malmok minden időben stratégiai jelentőséggel bírtak. 60km hosszan az Ikva patakon 21 malom volt. Legnagyobb jelentőségük a XIX. sz.-ra tehető. Ipari méretekben, természeti energiát felhasználva termelték meg a "mindennapi kenyerünkhöz" a lisztet. Minden helyszínt felkeresett, amit a térképek jeleztek, sajnos sok helyen már romokat sem talált, de van, ahol sikerült nyomokban megtalálni a régi malom maradványait, s van, amelyik még áll. Érdeklődéssel hallgattuk a tartalmas előadást, amit Ildikó Titkárunk ajándék kíséretében köszönt meg. Az este a köszöntésekkel folytatódott.

2012. március 17. Kirándulás Esztergom-Visegrád útvonalon

Szép tavaszi időben indultunk az idei év első buszos kirándulására. Komáromnál a hídon átkelve szlovák oldalon haladtunk Párkányig. Itt a Mária Valéria híd lábánál fotókat készítettünk. Esztergomban megnéztük a Bazilikát, Magyarország legnagyobb templomát, ami "feje, anyja, és tanítója a magyar egyházaknak". Rövid szabadidő után Visegrád felé indultunk. Először a Fellegvárat látogattuk meg. Gyönyörködtünk a szép kilátásban, bejártuk a vár termeit. A Királyi Palota látnivalóit is megtekintettük. A Duna parton kirakodó vásár volt, elvegyültünk a forgatagban. Tartalmas, szép kirándulásban volt részünk.

2012. március 10. Megemlékezés Dr. Metzl János sírjánál

Hagyománnyá vált, hogy így márciusban megjelenünk az Evangélikus temetőben tisztelt, volt Elnökünk sírjánál. A szép kora tavaszi napsütésben, nagyobb létszámban jöttünk össze. Velünk tartott új elnökünk Dr. Friedrich András is, aki méltatta Dr. Metzl János Pro urbe díjas sebész-főorvos közösségünkért végzet munkáját, emberi nagyságát. Egyik tagtársunk verset olvasott fel.

"Egyszer lesz egy örök tavasz Mikor, mint vándormadarak Hazatérünk…"

Koszorút helyeztünk el a síron, mécseseket gyújtottunk, és imát mondtunk.

2012. február 22. A Corvinus Magyar-Osztrák Baráti Kör közgyűlése

Szép számban gyülekeztünk a volt Megyeháza dísztermében, örömmel üdvözöltük egymást, hisz ez minden évben az új programok elindulását jelenti. Mint annyiszor, most is Keresztény Richárd levezető elnökünk ismertette a napirendet, majd Dr. Turbuly Éva Elnök asszonyunk az előző év programjának teljesítéséről beszélt. Kiemelte, hogy a terveken túl a Kör tagjai ott vannak minden jelentős városi kulturális rendezvényen, és hagyományaink ápolását sem hanyagoljuk el. Meghallgattuk az Ellenőrző Bizottság beszámolóját, majd elfogadtuk Korsch Lászlóné titkárunk előterjesztését a 2012-es év programjáról. Titkárunk virággal köszönte meg távozó Elnökünk munkáját. Nyílt szavazáson meg választottunk új elnökünket Dr. Friedrich András személyében. Befejezésül az új Elnökünk beszélt arról, mint régi alapító tag, hogy milyen céllal is jött létre 25 éve a Kör. Indulhat az új évad, jöhetnek az új élmények!