:: CORVINUS MAGYAR OSZTRÁK BARÁTI KÖR ::
beszámolók 2005>>
elérhetőség>>

2015. április 24-26. Szlovéniai kirándulás

Karintia-Szlovénia Az év első kirándulásának úti célja Karintia és Szlovénia volt . Ausztriában egy üvegmúzeumot néztünk meg Bärnbach-ban , majd Karintia legrégebbi városában Friesach-ban tettünk egy rövid látogatást. Innen következő úti célunk Klagenfurtba vezetett. Itt is megnéztük a nevezetességeket, majd a Wörthi tónál található Piramiden Kugelba mentünk fel lifttel, ami eszméletlen gyors volt. Ezután elfoglaltuk szálláshelyünket a Bohinyi tónál. Másnap túranap volt: Vintgard szurdok , melynek vízesése 13 m magas,az után a Bledi tónál pletnával mentünk át Mária mennybemenetele templomhoz, majd a 77 m magasról lezúduló Szavica vízeséshez másztunk fel. Másnap a Logar völgyben a Rinka vízesést néztük meg, ez 90 m magas. Majd Ptuj városát néztük meg, ahonnan már haza vezetett utunk.

Nagyon szép tájakon jártunk, sok szép élménnyel tértünk haza.

Hundertwasser templom

Barnbach üveg múzeum

2015. május 30. Kirándulás: Ybbs an der Donau , Schallaburg , Waidhofen an der Ybbs

Ebben az évben Schallaburg várában a vikingekről volt kiállítás, ezt tekintettük meg. Ez egy reneszánsz kastély, melynek terrakotta figurákkal, és díszítésekkel -közel 1600 db- ékesített kastélyudvara a legszebb egész Ausztriában. A kiállítás érdekes volt, a várkert pedig legnagyobb meglepetésünkbe almafákkal és nagyon sok szép virággal volt tele. Azután pedig az Ybbsnél található vízlépcsőhöz látogattunk. Mire Waidhofenbe értünk, hogy a Rotschieldek kastélyát megnézzük leszakad az ég. Ide még kedvezőbb időjárási viszonyok közt vissza kell térnünk,hogy felfedezzük a városka igazi szépségeit.

2015. június 27. Kirándulás a Pilis hegységbe

Ennek a kirándulásnak a célja szakrális helyek felkeresése a Pilisben. Az égiek mellénk álltak, így verőfényes napsütésben és jó hangulatban fogtunk neki az utazásnak. Idegen vezetőnk jártas az erővonalak felkeresésében. Az első hely, ahol megálltunk az a zsámbéki romtemplom volt. Itt találkoztunk egy olyan úriemberrel, aki nagyon sok érdekes információt adott a pálosokról. Innen Kesztölcre mentünk tovább, majd Pilisszentlélekre.Itt is a Pálos kolostor romjait kerestük fel. Pilisszentlászlón a Makovecz Imre által tervezett Boldogasszony kápolnához másztunk fel. A túra útvonalon a magyar honfoglaló őseink ember magasságú fából készült szobrai előtt haladtunk végig. A nap utolsó megállóhelye Dobogókő volt. Innen már haza vezetett az utunk.

Zsámbék

Kesztölc

Pilisszentlélek

Pilisszentkereszt

Pilisszentlászló

2015.december 5.Karácsonyi vásár megtekintése Johannesbachklammban és Wiener Neustadtban

Az idei év utolsó autóbuszos kirándulásának első állomása Neunkirchen volt, ahol városnézésen vettünk részt. Megtekintettük a Fő téren található nevezetességeket, a Városházát, a Szentháromság–szobrot, valamint a Mária Mennybevitele r.k. plébániatemplomot, melynek első okleveles említése 1094-ből való.

Rövid szabadidő után továbbindultunk Würflach település felé, ahol a Johannesbachklamm található. Ebben a szurdokvölgyben rendezik meg a karácsonyi vásárt. Itt található Ausztria legnagyobb feldíszített karácsonyfája. Nagyon sok elárusítóhely kínálta portékáit, ill. finom étel, ital különlegességeit. A fapajtában kézművesek (üvegfúvó, kovács, esztergályos) munkáját figyelhettük meg. Mi is elvegyültünk a tömegben, és forralt bort, puncsot iszogatva nézelődtünk.

Utolsó programunk Bécsújhely volt, ahol először városnézésen vettünk részt, majd az ádventi vásár megnézése következett.